Thursday, October 22, 2009

Young Designer Search 2009 (Bumiputra Designer Association)

Alhamdulillah..Akhirnya berjaya juga terpilih sebagai finalist untuk Young Designer Search 2009 (Bumiputra Designer Association).. Ini merupakan salah satu slot untuk minggu fesyen kuala lumpur yang mana salah satu program fesyen terbesar di Kuala lumpur..

Seramai 8 pereka muda telah terpilih untuk ke peringkat akhir yang akan berlangsung pada 8 Nov 2009 di Pavilion Kuala Lumpur..
Finalis bersama dengan orang kuat BDA..
Setelah 8 finalis akhir dipilih oleh judges yang terdiri daripada pereka2 fesyen dan golongan profesional dlm bidang fesyen iaitu Albert King, Syaiful Baharim, Ashley Kapas couture, Zaihani Astro dan Asiah Mion (editor majalah EH!), sekali lagi kami dipanggil untuk memberi penjjelasan dgn lebih terperinci lagi bagi setiap rekaan kami.. time ni lah semuanya kena bantai..huhuhu..tapi untuk kebaikan laa kan...;) Kami diberi panduan dan komen untuk memperbaiki lagi mutu rekaan kami.. So mana yg xelok tu dielokan..Yg terlebih dikurangkan..

One of the judges.. Mr.Syaiful Baharim tgh belek2 my styling image board..
Ni tgh present my design to the judges.. Kena briefing dgn Albert King ni..Semua judges tgh komen2 my design..takotnyer time ni tau..

Pastinya nasihat dan komen para golongan profesional ni amatlah kami perlukan untuk memastikan rekaan kami lebih bermutu dan mantap..Bukan senang yer nak dpt nasihat percuma dari pereka2 meletop Malaysia ni tau.. Terima kasih semua..See u in final!!! (** thanks sarah fr the pic..hehehehe..;)**)





1 comment:

  1. hope u ace it jeff...MIFA!

    owh..n am so glad that you have new entries...cant wait to see more of ur work..

    tc

    Na~

    ReplyDelete